שינוי תפיסת האנוכיות – דויד גולן

כאשר ישבתי לחקור עם עצמי את מושג הנתינה ובמיוחד איך להנגיש אותו למנהלים בסביבת עבודה, קראתי מגוון חומרים שעזרו לי לגבש את מודל "נתינה בניהול". ספר משמעותי בתהליך היה של פרופ אדם גרנט.

היה ברור שלהגיד לאנשים – תתנו כמה שיותר והכל יחזור אליכם, זה רעיון חמוד אבל לא ממש מעשי וגם לא ממש מדויק כפשוטו.

פרופ אדם גרנט המבריק, שחקר בדרכו את הנושא בעולם הארגוני, מצא כי לאנשים עם לב טוב ורצון לעשות למען אחרים יש את המפתח להצלחה אבל גם לשחיקה, השרפות וכשלון.

מוכר? כן.

בניסיון החיים שלי ראיתי את זה שוב ושוב קורה.

חיפשתי בתהליך בניית המודל את המפתח והנוסחה לאפשר לאנשים עם לב טוב לעלות על מסלול של הצלחה ולצד זה, איך להמנע מה'מחלות' האופייניות של אנשים שאוהבים לעשות למען אחרים.

לפני כמה שנים נכנסה אלי לקליניקת האימון חברה מתקופת הילדות.

היה לה צורך לשתף אותי בחוויית אובדן שעברה, ומאחר ואני 'מנוסה' בתחום, חשבה לנכון לשתף ולהתייעץ איתי.

האישה הנפלאה הזו, מרצה בכירה, בעלת תואר אקדמי גבוה, פעילה למען אנשים דרך עמותות שמפעילה ויוזמת, מגדלת ילדים ועשירה בעשייה למען אחרים.

בשלב מסיום ראיתי שנלחצה ושאלתי מה העניין?

היא אמרה שמרגישה אי נעימות שלוקחת מזמני, ובעיקר שיש לה כל כך הרבה מה לעשות ולוקחת זמן ארוך להתעסק בדברים שלה…

זה היה לי מוזר ומפתיע לשמוע.

ומכאן נולד אחד הכללים במודל נתינה בניהול.

אנשים עם נטיה טבעית לעשות למען אחרים, חייבים לשנות את תפיסת מושג האנוכיות שלהם.

בדרך כלל זה מושג 'רע'. לאנשים נותנים זו ממש קללה לשמוע שאומרים להם שהם אנוכיים.

אלא שלאנשים נותנים אנוכיות זה בסך הכל זמן לטעינה והזנה עצמית.

ובלי מטען ולהטען אפילו אייפון לא מוסגל לתת את מה שהוא יודע לתת…

בסיום המפגש, אמרה לי החברה הותיקה ששיניתי לה משהו בסיסי בחשיבה והודתה לי על כך.

מוזמנים לצפות בסרטון הבא

מתוך הקורס הדיגיטלי שלי ליוטיוב ושמח לחלוק את המסר החשוב הזה.

/ 5.

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן